Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Besplatna dostava za online kupovine u vrednosti od 25.000 rsd ili više.

CYBER MONDAY - kupujte uz odlične uštede!
Važnost sna za tinejdžere

Važnost sna za tinejdžere

Datum:

Kategorija: Saveti o spavanju

TAGOVI: spavanje

Mnogi tinejdžeri ne odspavaju potrebnih 8-10 sati sna svake noći. Obično vole ostajati dugo budni, a manjak sna i kasan odlazak na spavanje mogu dovesti do poremećaja bioritma, što smanjuje i sposobnost učenja.

Koje su karakteristike tinejdžerskih problema sa spavanjem?

Većina tinejdžera nije svesna važnosti spavanja. Postoji nekoliko saveta za roditelje kojima svom tinejdžeru mogu osigurati bolji i mirniji noćni san:

1. Odredite fiksno vreme za spavanje.

2. Sve digitalne uređaje koji vašeg tinejdžera drže dugo budnim treba isključiti pre spavanja te svu elektronsku opremu tokom noći valjalo bi ostaviti u drugoj sobi – tako neće doći u iskušenje da proveravaju tablet ili smartphone tokom noći.

Lakše reći nego napraviti

Naravno, teško je postići ovakav dogovor sa tinejdžerom - da prihvati pravila spavanja i pridržava ih se. Pre svega jer se radi o uređajima koji su deo njihove svakodnevnice i predstavljaju njihov jutarnji i večernji ritual. Međutim, ako to ne postignete, svako će jutarnje dizanje biti otežano.

Pametni telefoni, tableti i kompjuteri pre spavanja

Ako je iskušenje preveliko i vaš tinejdžer jednostavno ne može da se suzdrži od korišćenja svog tableta ili pametnog telefona u večernjim satima, postoje aplikacije koje blokiraju korišćenje istih. Ovo može biti drastična mera, ali ukoliko isključite internet tokom noći moguće je da će vaš tinejdžer lakše zaspati :)

Tinejdžeri bi trebali ozbiljno shvatiti važnost kvalitetnog sna

Ako tinejdžeri premalo spavaju, imaće više problema sa imunitetom te veću sklonost depresiji. Razlog tome je što nedostatak kvalitetnog noćnog sna rezultuje niskim nivoom energije, a to zauzvrat dovodi do veće žudnje za tzv. "praznim" kalorijama. "Prazne" kalorije, koje nalazimo u fast foodu i čipsu, mogu dovesti do oslabljenog imuniteta i smanjene koncentracije.

Vaš tinejdžer zasigurno neće biti oduševljen restrikcijama u pogledu odlaska na spavanje i oduzimanja najdražih mu uređaja te će možda dovesti i do potpuno suprotnog efekta. No kako god bilo, ostanite odlučni u svojoj nameri jer jedino tako možete pomoći svom tinejdžeru da održava zdrav ritam spavanja. U suprotnom, ući će u začarani krug neispavanosti iz kog će kasnije teško izaći.

Poslepodnevna dremka nije uvek najbolja ideja

Potreba za popodnevnom dremkom po dolasku iz škole tim je veća ako se u krevet išlo prekasno. Zbog umora je teško izdržati ceo dan u budnom stanju sve do večeri. I tu nastaje sledeći problem:

Ako se popodnevni san oduži ili se odvija prekasno tokom dana, to može imati negativan uticaj na kvalitet noćnog sna. Drugim rečima, kada dođe vreme za spavanje, vaš tinejdžer neće osećati pospanost jer se možda probudio iz popodnevnog sna prie nekoliko sati. 

Previše spavanja tokom vikenda narušava prirodni ritam spavanja

Vaš tinejdžer takođe može pokušati nadoknaditi svoj nedostatak sna spavanjem tokom vikenda. No ovo neće imati pozitivan učinak koji očekuje, a dobro znate da će otežati ustajanje u ponedeljak ujutru.

Definisano vreme odlaska u krevet dovodi do ujednačenog ritma spavanja

Naravno da je u redu da vaš tinejdžer povremeno odspava po danu ako oseća jak umor. Ali ako vaš tinejdžer pokušava nadoknaditi spavanje od prethode nedelje tako što će duže spavati tokom vikenda, neće time puno postići. Bolja je ideja utvrditi više-ili-manje regularno razdoblje - i radnim danima i vikendom. Uspostavljanje ravnomernijeg ritma spavanja vašem će tinejdžeru dati više energije za ponedeljak ujutru, ali i za ostatak nedelje.