Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Besplatna dostava za online kupovine u vrednosti od 25.000 rsd ili više. Zbog velikog broja porudžbina, rok isporuke je trenutno produžen. 

CYBER MONDAY - kupujte uz odlične uštede!
Kako se naspavati na letu

Putovanje avionom: 6 saveta za spavanje na letu

Datum:

Kategorija: Saveti o spavanju

TAGOVI: spavanje, let

Kupili ste karte i željno iščekujete dan kad ćete stupiti nogom na novo tlo te istražiti neke nove vidike. Bez obzira na to je li reč o skoku do obližnjeg grada ili begu na drugi kraj sveta, većini se samo putovanje avionom čini kao nešto manje važno u celoj priči.                                                      
Vreme putovanja najbolje je skratiti spavanjem – to takođe znači da ćete na odredište stići odmorni. U nastavku teksta donosimo vam par važnih saveta kako se naspavati u avionu, šta trebate imati na umu kada s vama putuju vaša deca te ostala uputstva za lep let.

1. Stvorite uslove za opuštanje

Ako želite da spavate u avionu, dobro će vam doći da se unapred pripremite. Lakše ćete zaspati u avionu ako ste sami osigurali potrebne uslove.

Stoga gledajte da sebi maksimalno ugodite – trebate postići najveći mogući nivo udobnosti.

Pre svega, obucite mekanu i prijatnu odeću, po mogućnosti slojevitu. Poslednje što vam treba što vam treba jeste da osetite neprijatno zatezanje kada počnete tonuti u san; takođe, u avionu obucite ili skinite džemper ili majicu dugih rukava kad već ne možete predvideti ni kontrolisati temperaturu. Operite zube pre ukrcavanja u avion, a tokom uzletanja i sletanja pripazite da vam je pritisak u ušima izjednačen. Stručnjaci preporučuju da tada žvaćete žvaku i nećete osetiti neprijatan pritisak u glavi koji osećamo pri nagloj promeni nadmorske visine, koji u najgorem slučaju može i boleti. Takođe će vam pomoći i zevanje, a ako se pritisak i dogodi, lako ćete ga izjednačiti ako zadržite dah te prekrijete nos i zatvorite usta te blago ”pogurate” vazduh iz pluća napolje.

Ako ste slučajno prehlađeni pre putovanja avionom, svakako se konsultujte sa doktorom, pre svega ako su vam upaljeni nosni kanali i sinusi ili uopšteno imate problema sa sinusima. Naglasite doktoru da letite avionom pa će vam prepisati kapi za nos koje trebate upotrebiti neposredno pre uzletanja (i sletanja, ako je potrebno) da sebi olakšate let što je više moguće.

Ako vam smeta svetlo i buka tokom spavanja i inače spavate samo u potpunom mraku i tišini, ponesite masku za oči i čepiće za uši. Takođe je moguće da će vam dobro doći i tokom boravka na vašem odredištu. :)

Ako imate problem s oticanjem nogu, dobra je ideja obući kompresivne čarape pa ćete još lakše - poleteti. :) 

2. Uz malo truda vaše će sedište biti mekano i udobno

San je neophodan za naše zdravlje, a avionska sedišta teško da su najbolja mesta za kvalitetan san. Srećom, uz nekoliko detalja vaše će sedište biti mekano i udobno za spavanje. Najbolja je preporuka jastuk za vrat koji će pružiti dobar oslonac glavi bez obzira na to sedite li do prozora.

Svakako uzmite i jastuk ili ćebe ako vam ih kabinsko osoblje ponudi. Što mekše sedite, to bolje. :).

Naspavajte se u avionu uz WELLPUR jastuk za vrat

3. Pažljivo birajte hranu i piće

Ako spavate u avionu, pripazite na odabir hrane i pića – pre i tokom putovanja. Ono što konzumirate može imati velik uticaj na kvalitet vašeg sna. Stoga preskočite šećer, kafu i alkoholna pića ako se želite temeljno naspavati.

Čokoladu, omiljenu šoljicu kafe i gutljaj-dva vina pauzirajte do željenog odredišta te umesto toga pojedite zdrav obrok te popijte čaj ili vodu. Tako ćete moći spavati kao beba. 

4. Kratka uputstva za duge letove 

Ako letite više sati, priprema za spavanje u avionu malo je veća – ne samo zato jer deo leta provodite po noći, već i zato jer se trebate pažljivo pripremiti na vremensku razliku i nastojati smanjiti tzv. jet lag (stanje organizma usled letenja avionom kroz vremenske zone, koje dovodi do poremećaja bioritma te rezultuje umorom, omamljenošću i nesanicom).

Tokom dugotrajnog leta imaćete periode budnosti i spavanja. Kada ste budni, trebate prošetati avionom. Time podstičete cirkulaciju pa ćete mirnije sedeti. 

5. Let sa detetom bez suza i deranja

Najveći strah roditelja u putovanju avionom jeste da će dete plakati tokom celog leta. Na sreću, možete napraviti nekoliko stvari unapred da biste izbegli suze i deranje. 

Većina dece mlađeg uzrasta smatra da im je pritisak u ušima prebolan. Stoga trebate kod sebe imati sve potrebno da im smanjite pritisak. Najjednostavnija su rešenja duda ili hrana i bočica s tečnošću. Bebe i manja deca smeju imati lične bočice u avionu iako su veće od 100 ml.


Uspavajte vašeg mališana u avionu

6. Uspavati dete u avionu nije nemoguće

Ako vaš mališan ide s vama na put, verovatno se nadate da će mu san biti neometan celo vreme. Stoga savetujemo da mu nastojite stvoriti okolinu koja će mu se učiniti što prepoznatljivijom: ponesite u kabinu njegov jorgan da se ušuška, igračku s kojom spava te pidžamu. Tako će mališan znati da je vreme za spavanje.

Ako je vaša beba navikla na nosiljku bilo kakve vrste, ponesite je u avion. Ako se ne može umiriti u nosiljci ni opustiti u vašim rukama, jednostavnije će se uspavati ako ga nosite u naručju po avionu.

I svakako, najvažnije je da vi zadržite mirnoću ako dete postane uznemireno. Tako ćete brže umiriti i vaše dete.

Imate li iskustva i savete koje ste uspešno primenili na svom putu? Podelite ih u komentarima! :)

Želimo vam prijatan i siguran let!