Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Zbog tehničkih problema moguće je da webshop ne radi ispravno, što znači da možda nećete moći da izvršite online kupovinu. Izvinjavamo se na ovome - naš tim radi na otklanjanju poteškoća!

Kako stres utiče na vaše spavanje?

Datum:

Kategorija: Saveti o spavanju


Sigurno ste se bezbroj puta susreli sa stresnim situacijama, pri čemu je potpuno prirodno javljanje problema sa spavanjem. Ovaj mehanizam je vrsta upozorenja, koji spada u osnovne ljudske instikte, te ih ne bi trebalo zanemariti. Kada smo pod stresom, mozak veruje da postoji ˝opasnost iza ugla˝ i to je razlog zašto je vrlo teško ostati miran i zaspati. 

Razlog zašto su stres i spavanje tako usko povezani je u tome što naš mozak radi prekovremeno i noću, a kada smo pod stresom, to ga čini nezaustavljivim i gotovo nam je nemoguće zatvoriti oči. Ako ste pak konačno zaspali, postoji puno veća mogućnost da se lakše probudite jer ste puno osetljiviji na svetlo i zvukove oko nas nego što je uobičajeno.

Stres i nesanica imaju magnetsku privlačnost

Između stresa i problema sa spavanjem deluju privlačne sile gotovo kao između komadića metala i magneta. Upravo zato što je stres najčešći uzrok vaših nesanica, vaše telo reaguje pod psihičkim opterećenjem. S druge strane, nedostatak sna vodi nas do stanja stresa, jer naš mozak ne prima dovoljnu količinu sna koja mu je nužna za obnovu i oporavak. Nedostatak sna i stres u poslednjih nekoliko godina postaju svakodnevnica sa kojim se suočava sve veći broj ljudi, upravo zato postoji veliko interesovanje kako se suočiti sa njim, rešiti problem i podići kvalitet života na viši nivo.

U nastavku pronađite nekoliko korisnih saveta:

• Stvorite od spavanja pozitivno iskustvo kreiranjem prijatnog okruženja u vašoj spavaćoj sobi. Ljudi sa poremećajem spavanja izazvanog stresom ponekad mogu imati osećaj neprijatnosti prilikom ulaska u svoju spavaću sobu. Kako vam dolaze negativne emocije na bolne noći bez sna, osećate grč u želucu i počinjete teško disati. Kad ne možete da zaspite, trebali biste ustati iz kreveta i prošetati stanom tako da prostor za spavanje ne ostane povezan sa negativnim iskustvom. Potrudite se da spavaća soba ostane vaša oaza mira.

• Pokušajte sa opuštajućim vežbama disanja. Mogu biti koristan alat za smanjenje stresa i problema sa spavanjem jer pomažu da opustite svoje telo i mozak. Duboko disanje je zapravo prirodno telesno sredstvo za opuštanje od stresa.

• Oslobodite iz svog uma sve misli i brige koje za vas uzrokuju stres. Zapišite ih na komad papira, a zatim taj papir bacite daleko. ˝Teške misli˝ tada će verovatno nestati iz vašeg uma, što vam olakšava da se opustite.

• Uhvatite se u koštac sa uzrokom vašeg stresa i verbalizirajte ga. Jednostavno podelite svoje brige sa nekom dragom, bliskom osobom. Ponekad je samo to dovoljno da osetite prilično olakšanje.

• Paradoksalno, ali što se više trudite zaspati, time to postaje nedostižnije. Vrtite se u krug. Ono što je tada najbitnije jeste da se pokušate suzdržati od naglašavanja svog problema sa spavanjem i opterećivanja time.

• Razmotrite mogućnost uvođenja promena u svoj život. Započnite sa vježbanjem, tj. nekom fizičkom aktivnošću koja vam najviše odgovara ili uvedite promene u svojoj ishrani.

• Miris lavande umiruje telo i olakšava nam da opušteno utonemo u san. Možda je dobra ideja ubaciti mirisni štapić lavande u vašu spavaću sobu?

• Ako se vaše poteškoće ne reše kroz duži vremenski period, svakako potražite stručnu pomoć.

Stres i spavanje


Izvori:
https://sleepfoundation.org/ask-the-expert/stress-and-insomnia
http://www.huffingtonpost.com/2014/09/17/stress-and-sleep_n_5824506.html