Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Besplatna dostava za online kupovine u vrednosti od 25.000 rsd ili više. 

Dani skandinavskog nameštaja - opremite svoj dom uz uštede do 50%

Mitovi i činjenice o spavanju

Datum:

Kategorija: Saveti o spavanju

TAGOVI: spavanje, saveti

Sigurno ste se bezbroj puta susreli sa različitim problemima tokom spavanja, te ste verovatno nekih činjenica svesni koje prouzrokuju ove probleme dok su druge samo mitovi i ne utiču na kvalitet sna.   

1. Svetla u prostoriji pre spavanja mogu poremetiti san 

Tačna činjenica. Lakše ćete zaspati ukoliko pre spavanja isključite svetla i elektronske uređaje, jer upravo svetla aktiviraju naš mozak zbog čega ćete teže zaspati. Ukoliko imate probleme sa spavanjem, jedna od ideja je da meditirate uz prigušeno osvetljenje kako biste se relaksirali.

2. Nedostatak sna se može nadoknaditi

Mit. U slučaju da ne spavate dovoljno sati ili više noći, nedostatak sna nije moguće nadoknaditi. Te, ako spadate među grupu ljudi koji generalno malo spavaju tokom radne nedelje, ne znači da ćete nedostatak sati nadoknaditi dužim spavanjem tokom vikenda. Na primer, ukoliko spavate 6 sati tokom radne nedelje (preporučeno je minimum 8 sati) na kraju radne nedelje bićete u zaostatku od 10 sati kvalitetnog sna. Kako biste dovoljno spavali preporuka je da ranije odlazite u krevet, umesto gledanja televizije i filmova kasno u noć. 

3. Odraslim osobama potrebno je minimum 8 sati spavanja

Tačna činjenica. U proseku, odraslim osobama potrebno je 8 sati noćnog spavanja. Postoje određene grupe ljudi kojima je potrebno više ili manje spavanja, te neki spavaju 12 sati dok drugi samo 6 sati, ali to je dosta manji deo stanovništa čije se potrebe razlikuju od preporučenog proseka. Iako neke osobe spavaju manje sati, to ne znači da im nije potrebno 8 sati kvalitetnog spavanja. 

4. Ne trebate ustajati iz kreveta ukoliko ne možete da zaspite

Mit. Ukoliko vam smeta da ležite budni u krevetu, slobodno ustanite, ali ne zaboravite da kada ustanete ne budete previše aktivni kako vaš organizam ne bi bio u zabludi da je dan. Ukoliko ostanete u krevetu, a ne možete da zaspite, ishod vervoatno neće biti dobar jer ćete se okupirati negativnim mislima, umesto da odmarate. U slučaju da ustanete, možete čitati knjigu uz LED sveće, koje ne morate da ugasite u slučaju da se uspavate.

5. Dremka u toku dana dobra je za koncentraciju

Tačna činjenica. Ukoliko vam se spava, možete slobodno odremati tokom dana, pri čemu se vaš noćni san neće poremetiti, samo vodite računa da vaša dremka bude do 30 minuta i ne u kasnim večernjim satima. Dremka će povećati vaš nivo koncentracije kao i raspoloženje kako biste bolje proveli ostatak dana. 

6. Deca ne trebaju da spavaju u krevetu roditelja

Mit. Postoji nekoliko prednosti zbog kojih bi deca i roditelji trebali da dele krevet, a jedna od činjenica koju su dokazala i istraživanja jeste da se upravo ovim putem jača veza između roditelja i deteta, kao i poverenje kod dece.

Ukoliko ne želite da delite krevet sa decom, jedna od ideja je spavanje u istoj sobi, pri čemu možete izabrati krevet na sprat u kom će vaše dete spavati iznad vas, a vi ćete zadržati sopstveni krevet i dalje biti blizu vašeg deteta.  

7. Najbolje je spavati u hladnoj prostoriji

Tačna činjenica. Tokom noći, temepratura tela je niža, te ukoliko je u vašoj sobi previše vruće, telo nije u stanju da se oslobodi  toplote. Svakako je važno da vam tokom noći ne bude hladno, te temperaturu prilagodite i izaberite dobar jorgan koji će vam pružiti pravu meru topline.

Benefit spavanja sa toplim jorganom, umesto spavanja u pretoploj prostoriji, jeste prilika da osluškujete potrebe vašeg tela, te ukoliko vam  je hladno dodatno ćete se ušuškati jorganom, a ukoliko vam je previše vruće sklonićete jorgan. Optimalna temperature u spavaćoj sobi trebala bi biti oko 18 – 19 stepeni.

Ukoliko imate neki od saveta koji vam pomažu da bolje spavate, podelite ih sa nama u komentaru! 


Mitovi i činjenice o spavanju