Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Besplatna dostava za online kupovine u vrednosti od 25.000 rsd ili više. Zbog velikog broja porudžbina, rok isporuke je trenutno produžen. 

Prelistajte naš novogodišnji magazin
Saveti za rešavanje nesanice

Nesanica - rešite je se u par koraka!

Datum:

Kategorija: Saveti o spavanju

TAGOVI: korisni saveti

Imate problem sa nesanicom? Jeste li noćni analitičar ili ste ipak među srećnicima koji uspeju zaspati čim polože glavu na jastuk?

Ako vas je zaintrigirao naslov i upravo čitate podnaslove ovog blog posta, verujemo da spadate u grupu osoba koji muku muče sa vlastitim mislima i bezbroj su puta isprobali teoriju brojanja ovčica, koncentracije na imaginarnu tačku ili metodu maštanja o egzotičnom mestu uz palme, sunce, šum mora :)

Večita je i teška borba sa nivoom koncentracije i količine interesantnih, a ponekad i neočekivanih, iznenađujućih misli koje nam naviru po odlasku u krevet.

Zanimljivo je kako baš kada ugasimo svetlo i zatvorimo oči sa uverenjem da ćemo zaspati, prisetimo se događaja iz proteklog dana. Ako bi tu stalo, bilo bi idealno, ali često mozak odluči preispitati još neke dodatne stvari. Misli dolaze jedna za drugom, san se čini sve dalji, a mi krećemo u sumiranje celog dana, setimo se stare prijateljice, razmišljamo o životu, pitamo se šta sutra kuvati, zašto je nebo plavo ili kako je došlo do nastanka sveta.

Tako misli jedna za drugom odu u nekom pogrešnom smeru, a mi na kraju ne dođemo do novih otkrića i sutradan smo umorni.

Da bismo tome stali na kraj, pronašli smo nekoliko korisnih trikova kojima ćete zadržati misli i ne dozvoliti im da šaraju do kasnih noćnih sati.

Brojanje unazad


Dobar stari trik uz malo matematike! Krenite od 300, a ako smatrate da je nivo vaše nesanice kritičan, povećajte razmak. Kako funkcioniše?
Brojimo unazad, umanjujući svaki sledeći broj za 3. Drugim rečima, brojimo: 300, 297, 294, 291…

Ako ste uspeli doći do nule, a još niste zaspali, počnite sa brojanjem iz početka. Cilj je ovakve metode postići stanje mentalne relaksacije. Koliko će vremenski biti potrebno da utonete u san, prilično je individualno.

Za napredne

Protiv snažne, uporne nesanice i za uspešne matematičare savetujemo da povisite nivo zahtevnosti zadatka. :) Ako osetite da uz ovaj trik vaše misli još uvek lutaju, a vi ne postajete opušteniji, učinite brojanje težim.

Počnite sa višim brojem, na primer 700 i brojite unazad umanjujući broj za 7 umesto za 3.

Zašto je ovaj trik uspešan?

Uz pomoć ovog trika zaspaćete brže jer je brojanje i oduzimanje previše komplikovano da bi zadržalo vaš fokus i sprečilo vas da mislite o bilo čemu drugom. To znači da uspevate usmeriti vaše misli na samo jednu stvar i umanjiti unutrašnji nemir. Takođe, mozak okupirate aktivnošću koja s vremenom postaje zamorna i dosadna te vas kao rezultat uspava.

Benefiti spavanja


Kvalitetan san ključan je za naše zdravlje - psihičko i fizičko. Dovoljno sna osigurava bolju koncentraciju tokom dana, održava dobar imunitet i daje dovoljan nivo energije za dnevne aktivnosti. Stoga je važno posvetiti se rešavanju problema nesanice, posebno ako se ona vrlo često ponavlja.

Svakako da tajne formule i recepta nema, uspešnost metoda razlikuje se od osobe do osobe. Zato je ponekad potrebno isprobati nekoliko različitih dok ne pronađemo onu koja je za nas najuspešnija.

Birajte metode


Postoji mnogo različitih mitova i saveta za brži san. Za neke ste sigurno odavno već čuli, a mnoštvo njih lako je pronaći na internetu. Stare trikove poput brojanja ovaca svi smo isprobali i znamo da nisu baš najbolji. Zato birajte one koji vam se čine logični i uverljivi.

Stres i nervoza obično su glavni krivci za nesanicu, a mali trikovi koji okupiraju vaše misli biće dovoljni da vas opuste i ne dopuste vam da stres naruši jedino vreme u danu koje imate za sebe i za odmor.

Sa vama smo podelili jedan od trikova za koji smo sigurni da deluje. Savetujemo da ga isprobate, a sa nama u komentarima možete podeliti koje su najsmešnije, najčešće ili najneobičnije misli koje vam dolaze pre spavanja i kako se sa njima borite.

Ako znate za još neke trikove koje sami primenjujete podelite ih sa nama, razmena saveta i iskustava svima će nam pomoći u borbi protiv podočnjaka :)

Prijatne snove želi vam JYSK!