Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Pregled korpe

Vaša korpa je prazna

Besplatna dostava za online kupovine u vrednosti od 25.000 rsd ili više. 

Izazov roditeljstva: Kako uspavati dete?

Izazov roditeljstva: Kako uspavati dete?

Većina roditelja susreće se sa istim izazovom. Kako svoje dete prepuno energije bez puno muke i na vreme staviti na spavanje? Svima je poznata činjenica kako su dovoljna količina sna i redovan ritam ključni za njihov zdrav razvoj, ali i za neometano obavljanje dnevnih aktivnosti i zadataka. U nastavku saznajte na šta poremećaji spavanja kod dece utiču, zašto je dovoljna količina sna bitna i pronađite nekoliko korisnih saveta o tome kako uspavljivanje dece pretvoriti u zabavu.

Svako dete je drugačije

Svako dete je drugačije, pa tako i njegove potrebe. To isto važi kad je u pitanju spavanje, tako da slepo praćenje univerzalnih pravila ne mora nužno biti pravo rešenje za vas. Svako dete je individua i poremećaji spavanja koji se mogu pojaviti uglavnom nisu rešivi putem čarobne formule. Ono na šta možete uticati je uvođenje dnevne rutine koja vam može bitno olakšati moguće probleme, ali pri tome ne zaboravite na detetovu posebnost i potrebe.

Kako uspavati dete

Zašto moje dete ne želi da spava?

Samo se retki srećnici među nama nisu suočili sa ovim pitanjem bar u nekom trenutku. U različitim fazama odrastanja i razvoja, naišli smo na nedoumicu kako uspavati dete ili kako mu osigurati miran san bez noćnih buđenja.

Retko je slučaj da se to događa bez razloga, a zadatak nas roditelja je da te razloge uočimo. Uzroci mogu biti različiti: od bolova usled rasta i razvoja, promene okoline (npr. promena vrtića ili škole, preseljenje u novu sobu ili stan), do novih članova porodice, pa sve do uzbudljivih događaja tokom proteklog dana koji su na njih ostavili dubok emocionalni utisak.

Uspavljivanje dece

Naše bake su govorile ˝Dete raste dok spava˝

Vrlo je važno da smo mi kao roditelji svesni koliko je san bitan za razvoj našeg deteta te da im to pokušamo objasniti primereno njihovom uzrastu. Činjenica je da tokom spavanja telo naše dece proizvodi somatotropin - hormon rasta koji je izuzetno bitan za njihov zdrav rast.

Količina sna kod dece ima veliki uticaj na njihovo raspoloženje, nivo aktivnosti tokom dana, ali i na njihovu znatiželju i kreativnost. To znači da nesanica kod dece može uzrokovati pospanost i umor, manji nivo kreativnosti i znatiželje, a u nekim situacijama čak i histerične epizode.

Koliko sna je dovoljno?

Potrebe za spavanjem variraju u zavisnosti od uzrasta deteta. Dete staro 4-6 godina trebalo bi da spava između 10 i 12 sati tokom noći. Za dete od 7-12 godina preporučuje se oko 11 sati sna dok se za tinejdžere ta količina smanjuje i kreće između 8-10 sati.

Kako uspavati dete

Mali rituali kao pomoć za uspavljivanje dece

Problemi sa spavanjem kod dece mogu se umanjiti već uz nekoliko navika:

  • Od ranih godina osigurajte deci redovan ritam odlaska na spavanje. Uvedite jedan ili više rituala koji će se svaki dan odvijati otprilike u isto vreme, a prema kojima će dete prepoznati da se bliži vreme odlaska na spavanje.
  • Zajednički odaberite neku od radnji koja vašu decu raduje, bilo da je to kupanje, čitanje priče, slušanje omiljene muzike ili ispijanje tople čokolade. Na zabavan način obeležite ulazak u zonu mirnijih aktivnosti koja prethodi samom odlasku na spavanje.
  • Sa dolaskom večeri ograničite detetu korišćenje tableta ili kompjutera. Njihovo korišćenje pre spavanja može negativno uticati na miran san zbog remećenja cirkadijalnog sistema.
  • Zamračite sobu pre odlaska u krevet. Vaše dete će sigurno lakše zaspati u prostoriji koja je zamračena. Ne zaboravite da ujutru pustite svetlost u prostoriju, jer svetlo budi naš unutrašnji časovnik.
Uspavljivanje dece
 

Saznajte više

Kako da promenite položaj spavanja

Koliko je zapravo korisno popodnevno spavanje?

Kako spavati bolje tokom toplih letnjih noći

Kako u JYSKu nastaju Stručnjaci za kulturu spavanja?

Pronađite najbližu JYSK prodavnicu

Za pomoć i savete obratite se JYSK osoblju i otkrijte naš širok asortiman proizvoda.